diumenge, 1 d’abril del 2012

RIPOLL-GIRONA-PERATALLADA-FIGUERES

PRIMER DIA

Etapa 1. Ripoll-Sant Joan de les Abadesses-Olot. Feia temps que tenia pensat fer la via verda, em faltava una motivació, i l'he trobat. Recorrerem aquesta aventura que aprofita l'itinerari de la via verda d'Olot a Girona.
Surto de Ripoll a 680 mts. d'alçada aprofitant la via Verda de la Ruta del Ferro fins a St. Joan de les Abadesses, transcorre pel costat de la carretera i el riu, em trobo al nord un paisatge pirinenc amb les muntanyes ben nevades i muntanya mitjana humida per la meva ruta, art romànic, el Monestir de Sant Joan de les Abadesses, i boscos de faig. A Sant Joan de les Abadesses s'enfila carretera amunt fins a arribar al punt més alt de la travessa, la Collada de Sentigosa a 1.060 mts. d'alçada amb bones vistes al Pirineu i les valls tot baixant ràpidament fins Olot on hi arribo prop del migdia. Etapa 2. Olot-Girona Surto d'Olot pensant on pararé a menjar-me un bon entrepà que m'han preparat i pensant on és la CLAU de tot plegat, de fet és igual, segur que de claus n'hi ha més d'una i tant pot ser que la busquis com que te la portin o..., o sigui, enfilo la via verda del Carrilet de Girona, passo per Les Presses i paro a fer l'entrepà a Sant Esteve d'en Bas. Ja tinc la clau: la panxa plena i seguir cap a Sant Feliu de Pallerols, pujada al Coll de Bas, baixada entre els murs del Carrilet amb molt bona fresca, passo per Les Planes d'Hostoles, Amer, La Cellera de Ter, Anglès, i a mida que vaig arribant a Girona vaig trobant més activitat industrial. Per sort s'entra a Girona pel parc de la Devesa i cap al centre pel costat del riu. S'ha fet de vespre, busco allotjament un voltet pel barri i tot seguit a fer un soparet a una terrassa de la Plaça Independència.

SEGON DIA

Etapa 3. Girona-Platja d'Aro Després de fer un bon esmorçar carrego les sàrries i em dirigeixo cap a la via verda de la ruta del suro, ben aviat sento el típic clinc inequívoc que fa un raid quan es trenca, solució d'emergència i sequeixo endavant envoltat per un paisatge de terres de conreu. Avui em trobaré muntanya mitjana humida i també mediterrània, bosc de pi i alzina surera. I també una roda punxada a Cassà de la Selva que cal reparar. Segueixo cap a Llagostera, Santa Cristina d'Aro i a messura que va finalitzant l'etapa va apareixent el turisme de platja tot arribant a platja d'Aro. I el mar.
Etapa 4. Platja d'Aro-Peratallada Sortint de Platja d'Aro la ruta passa per Palamós, els pescadors estant preparant les xarxes, em dirigeixo cap a La Fosca amb la seva cala, segueixo un sender ran de mar, cal empenyer la btt tant de pujada com de baixada, s'ha d'anar alerta de no fer-te un blau amb qualsevol caiguda tonta, arribo a la cala de s'Alguer amb les casetes dels mariners, només hi arribes amb barca o pel sender. Tot seguit torno terra endins pel costat de torre Mirona, un tram de la via verda del tren petit, la Torre Roja i masies molt ben arreglades, baixo bins a Calella, Llafranc i Palafrugell. Sortint d'un bosc de pi s'entreveu el poble de Pals, m'hi arribo i entro dins l'època medieval passant per Palau Sator i Peratallada on ja arribo de fosc. Realment és un poble bonic i et trobes vivint a l'edat medieval. Molt bon sopar a l'Arc Vell, la tiessa i excel·lent allotjament a Ca l'Aliu.
TERCER DIA Etapa 5. Peratallada-Torroella de Mongrí Estic a l'epoca medieval, pobles amb el seu castell i muralles, paisatge mediterrani litoral amb moltes terres de conreu, trobo una tortuga de terra al mig del camí, faig apartar un vehicle perquè no l'aixafi, el vehicle s'atura i en baixen els seus ocupants entussiasmats amb l'animal, la deixo en un camp proper i continuo la marxa cap a la Bisbal d'Empordà, Cruïlles, Monells on em trobo un entusiasta dels recorreguts en btt i un dels pares de la Gran Volta al Empordà en btt , Corçà, la serra d'Aró, Gualta i Torruella de Montgrí amb el seu imponent castell que vigila la ciutat constantment on compro el dinar.
Etapa 6. Segueixo sota la mirada del castell de Montgrí direcció Bellcaire d'emporda i Albons on em preparo el dinar, marxo direcció L'Escala amb el seu turisme i arribo al golf de Roses, l'aniré vorejant, primer trobaré les ruïnes d'Empúries, Sant Pere pescador amb els practicants dels esports de vela, Windsurf i kitesurf, arribo a la zona protegida i humida dels aiguamolls de l'Empordà on es poden observar diferents aus, a ampuriabrava començo a tirar terra endins pel Camí natural de La Muga passo per Castelló d'Empúries, començo a trobar-me industria i arribo a Figueres, final de la ruta.

1. Es veu un rutot del 15. Com devies gaudir oi?
    Veig que t’has passat a les sàrries...
    Salut
    Joan

1. La ruta ha estat molt guapa, em va permetre coneixer diferents models de vida depenent de l'ubicació natural on és troben els pobles, ho he disfrutat. I les sàrries perfectes per aquesta ruta. A veure quin dia coincidim per alguna ruta.